Horvaatia 2017

Horvaatia on Euroopa riik Vahemere ääres.
Riigi pindala on 56 595 ruutkilomeetrit ja rahvaarv on 4 246 700.
Riigikeeleks on horvaadi keel.

Heii!! Ma tõesti olen laisk olnud ja kirjutan siiamaani väga vanu postitusi, aga ma tahaks siiski neid siin teiega jagada, niiet kannatust ja varsti olen (loodetavasti) graafikus tagasi.

Selles postituses kavatsen ma teile rääkida oma selle suve perereisist. Viimastel aastatel me enamasti püüame kord aastas kuskil reisil käia, olgu selleks siis Läti,Leedu, Soome või mõni kaugem maa. Aga no kuna mul vanaisa elab Ukrainas ja see koht on mu ema sünnikodu, siis oleme me seal enamasti suvel käinud, kuid see aasta tegime vahelduse. Jutustan nüüd teile meie reisist: Horvaatia 2017!!!

Meie reis oli juba algusest peale plaanitud pisikese seiklusena. Esiteks asusime me Horvaatia poole teele autoga ning ilma kindlate vaheööbimiskohtadeta. Otsustasime, et kõik jõuab selgusele reisi käigus. Meil oli paigas ainult sihtpunktiks Horvaatia linn Pula ning seal siis esimene ööbimis koht. Ühtegi järgnevat ööbimiskohta ja kindlat päevaplaani ühekski päevaks meil kindlalt ei olnud.

Alustasime oma teekonda 15.juulil 05.00 ning loksusime autos (kui välja arvata wc pausid, söömis pausid ja niisama sirutamised) läbi järgnevate riikide: Eesti, Läti, Leedu, Poola, Tšehhi, Austria ja Sloveenia ning sihtpunkt Horvaatia. Oma esimesse majja jõudsime 16.juuli õhtul. Kuna selleks õhtuks meil enam otseseid plaane polnud, siis me lihtsalt panima paika mõningaid plaane järgmiseks päevaks, grillides väljas ja nautides üksteise seltskonda. Unustasin ka mainida, et ei olnud meil ainult perereis, vaid reisisime koos väga toredate peretuttavatega, keda mina enne reisi teadsin ainult veidi, kuid reisi ajal sain ma neid palju tundma ning tekkis tunne nagu oleksin nendega terve elu suhelnud. Minu arust seltskond on reisides üks kõige olulisemaid asju. 😇

Järgmiseks päevaks ehk 17.juuliks oli meil plaanis linnapäev. Alguses läksime me ühte kaugemasse linna, mitte sellesse, kus me ööbisime. Jalutasime seal mööda mere äärt linna sisse ning läbi linna siis tagasi. Edasi sõitsime me järgmisesse linna mis oli suunal tagasi ööbimislinna, et seal samuti linnas tiir teha ja Eestist erinevat kultuuri vaadata. Minu arust on need kitsad tänavad ja vanad majad niii ilusad. ❤ Vaadake pilte…

Põhiliselt linnapäev kujutaski endast ette seda, et me käisime kahes Horvaatia mere äärses linnas, vaatasime ringi, tegime pilte ja no eks ikka ostsime suveniire ja kinke ka. Ma ausalt öeldes ei mäleta neid linnu peast, aga minu telefon ütleb piltide tegemise kohtadeks esimeseks linnaks Poreć ja teiseks linnaks Rovinj. Ma esimeses linnas päris kindel ei ole, aga Rovinj on küll tuttav. 😁

Linnapäeval olles, sõitsime me korduvalt mööda reklaamplakatist, kus oli suur kiri ”Aquapark Istalandia”. Kuna meil järgmiseks päevaks otseselt plaane ei olnud, siis me otsustasime sinna veeparki minna. Oi see oli võimas kogemus. Nii palju erinevaid tegevusi, eineva vanusega inimestele, väga lahe. Panen ette kujutuseks pildi, mille võtsin netist, kuna seal polnud küll aega pildistada 🙂

Peale (umbes) 5h veepargis mõnulemist läksime tegime tiiru ka meie ööbimislinnas, mille nimeks – Pula. Kõndisime veidikene linnas kitsatel tänavatel ning samuti külastasime Pula Amfiteatrit. Jällegi pilte..

19.juuli me vahetasime öömaja. Seega põhiliselt terve päev läks meil ühest ööbimislinnast teise sõitmiseks. Vahepeale tegime peatusi ja käisime ujumas. Sõitsime mägedel ja vaade sealt merele oli vapustav. Loomulikult ei mäleta ma jällegi selle linna nime, kus uus maja asus, kuid minu telefon ütleb jällegi mulle, et selle koha nimi oli Bibinje, ma ei ole päris kindel, aga nii vist oli.

Üks kindel koht, kuhu meil oli plaanis kindlasti minna, oli Krka looduspark, mis lõi minu peas palju põnevust. Ja no nii ilus ta oligi, nagu ma ette kujutasin. Raja keskel oli koht, kus sai ujuda ja no vesi soojal maal on ju alati teretulnud. Ma väga palju ei pildistanud, isa tegi rohkem, aga midagi imelist näete..

Peale loodusparki me käisime poodides, ostsime õhtuks süüa ja läksime ööbimiskohta tagasi. Tegime õhtusöögi ja käisime maja lähedal olevas meres ujumas.

21.juuli, meie reisi kuues päev ja samas minu armsa pintsessi sünnikuupäev. Mariiheleenist kirjutan pikemalt järgmises postituses, aga seda päeva alustasime me hommikusöögi ja sünnipäevatordiga muidugi. Peale seda asusime sõitma linna peale kondama jällegi ning lõuna ajal käisime mitu tundi mere ääres ja oli lihtsalt selline mõnus päev.

Järgmisel päeval tuli jällegi sõitma hakata uude ja seekord viimasesse ööbimiskohta. Võtsimegi päeva vabalt, sõitsime muudkui uue kodu poole ja samal ajal tegime ujumis peatusi. Pärastlõunaks olime kohal, seadsime end sisse, käisime poes ja grillisime.

Kaks viimast päeva käisime veel sellistes linnades nagu Zada, Trogir ja Vodice, ostsime veel viimaseid suveniire ja kingitusi, käisime niisama linnas ringi ja veetsime mõnusat aega niikaua kui veel saime. Pilte nendest päevadest..

25.juuli hommikul hakkasime tagasi kodu poole Eestisse sõitma. Plaan oli nii, et me sõidame Tšehhi, ööbime seal, sõidame Poola, ööbime seal ja siis finišisse koju. Nii siis möödus 25.juuli, minu sünnipäev, autos umbes 10h Horvaatiast Tšehhi loksudes, aga see ei takistanud mul oma 16ndat sünnipäeva nautida. Sünnipäevast räägime natukene järgnevas postituses.

Tšehhi jõudsime üsna hilja õhtul, kirjutasime end hotelli sisse ja läksime õhtust sööma ning peale seda magama. Hommikul hakkasime Poola poole sõitma. Tegime mõne suurema peatuse enne hotelli, shoppasime veidi ning siis läksime seadsime end sisse, käisime õhtust söömas ja jällegi tuttu. Hommikul ärkasime vara, et lõpuks koju sõita. Arukülla jõudsime väga hilja, vedasime asjad tuppa ja vajusime kohe magama.

See reis on minu lemmik perereis hetkel. Tohutult meeldis kogu Horvaatia ja kõik kohad ja eisikaaslased ja kõik, super!! Samuti minu arust oli nii lahe just see, et me läksime just auto mitte lennukiga. Autoga neid riike läbides oli nii hästi näha, kuidas järk-järgult mägisemaks läheb ja kuidas üldse pinnamood ja kliima muutub, väääga lahe!!!

Kus on teie lemmik paik, kus käinud olete? Miks just see?

Loodan, et teile meeldis. Aitähh, kui sa tõesti siiamaani lugesid!!